Czym jest SEO? Jak to działa?

SEO w dosłownym znaczeniu oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwarki (ang. Search Engine Optimization). Proces ten pozwala poprawić widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, tj. niepłatnych. Zatem kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę zapytanie, dobrze zoptymalizowana strona wyświetli się wyżej wśród odpowiedzi. Wiele osób ogranicza rolę SEO i sądzi, że chodzi tutaj tylko o poprawę technicznych aspektów strony. W rzeczywistości, pozycjonowanie to o wiele więcej!
SEO a SEM
Czym są te wspomniane wyżej płatne i niepłatne wyniki? Korzystając z wyszukiwarki Google, nie da się nie zauważyć, że część proponowanych nam witryn oznaczona jest jako reklama. Są to wyniki nieorganiczne, czyli płatne – pojawiają się tutaj za sprawą kampanii reklamowej w Google AdWords. Pozostałe są już wynikami organicznymi, wynikającymi z jakości danej strony, czyli optymalizacji. Najprościej rzecz biorąc, to pierwsze to SEM (Search Engine Marketing), a drugie – SEO.
Każdy aspekt jest ważny
No dobrze, ale co oznacza optymalizacja strony? W końcu nie chodzi tutaj wyłącznie o kod witryny, ale wiele innych aspektów, np.:
- tekst wyświetlany użytkownikowi (tym zajmuje się też content marketing);
- struktura linków obecnych w treści oraz ich profil;
- warstwa wizualna oraz techniczna (szybkość ładowania, responsywność, odpowiednie słowa kluczowe).
W praktyce czynników wpływających na optymalizację jest bardzo dużo i nie wszystkie są znane, gdyż mechanizm algorytmu Google pozostaje tajemnicą. Dlatego prowadząc działania, opieramy się na badaniach, własnym doświadczeniu i znanych wytycznych wyszukiwarki.
Cel – wysoka pozycja
Aby dobrze wypozycjonować swoją stronę internetową, warto zasięgnąć rady specjalisty, który podejdzie do zadania kompleksowo i zadba o każdy szczegół. Musi on bowiem nie tylko pochylić się nad witryną i ustalić, co należy w niej poprawić, ale i na bieżąco wywoływać na niej ruch.
Co to znaczy? Kluczowe jest zaimplementowanie w treściach obecnych na stronie słów-kluczy, które poinformują Google (oraz użytkownika), czym zajmuje się dana firma. Ekspert od SEO wskaże też słabe punkty techniczne witryny i je wyeliminuje. Na koniec zadba o ciągłe aktualizacje, najczęściej w postaci wpisów blogowych (bowiem Google nie lubi sytuacji, w której strona nie jest co jakiś czas uzupełniana nowymi tekstami. Wyszukiwarka odczytuje to jako nieczynny link).
Jeśli prowadzisz biznes i uważasz, że nie jesteś wystarczająco widoczny w internecie, najlepszym rozwiązaniem będzie pomoc agencji marketingowej SEO.
Może spodobać Ci się również:
Nieleczona próchnica to główna przyczyna utraty uzębienia. Dzieje się tak, ponieważ wiele osób pomimo widocznych ubytków unika gabinetów dentystycznych, co niestety nie jest dobrą decyzją. Co zrobić, aby pozbyć się…
Czytaj więcej