niedziela, 16 czerwca 2024r.

Jak zrobić matowy lakier samochodowy?

photo 1485463611174 f302f6a5c1c9cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwzfHxjYXIlMjB2YXJuaXNoaW5nfGVufDF8MHx8fDE2NTM5MTgwMTkixlibrb 1.2.1q80w1080

Choć idealnie połyskujący lakier wciąż jest bardzo popularny, coraz częściej spotyka się pojazdy, które aż tak nie świecą. Efekt matu również może być piękny, a jak się okazuje jego przygotowanie nie jest aż tak problematyczne. Do malowania potrzebne będą jedynie odpowiednie lakiery samochodowe oraz doświadczenie. Jak przeprowadza się taki proces w warsztacie?

Przygotowanie karoserii to podstawa

W pierwszym kroku specjaliści dokładnie czyszczą malowany element. Ten etap jest szczególnie ważny, ponieważ  jakiekolwiek zabrudzenia mogłyby zaburzyć strukturę tworzonej powłoki. Nowy lakier jest w takim wypadku mniej wytrzymały i szybko może ulec złuszczeniu. Dlatego przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac trzeba dokładnie opracować malowaną powierzchnię.

Podczas tego kroku usuwane są wszelkie zabrudzenia, ślady starego lakieru oraz innych substancji, znajdujących się na powierzchni karoserii. Dystrybutor lakierów samochodowych udostępnia wiele detergentów, z których pomocą znacznie łatwiej jest pozbyć się wszelkich zabrudzeń. Na etapie czyszczenia istotne jest również odpowiednie zagruntowanie powierzchni, które wzmocni łączenie między blachą a nanoszoną powłoką.

Najpierw podkład, później lakier bazowy i warstwa ochronna

Pierwszą powłokę nowego lakieru stanowi podkład, którego zadaniem jest wyrównanie powierzchni karoserii, zamaskowanie drobnych ubytków oraz nadanie chropowatości. Następnie na element nakłada się lakier bazowy w jednej lub kilku warstwach. Proces prowadzimy wieloetapowo wtedy, gdy chcemy zmienić kolor pojazdu na zupełnie inny, ponieważ pojedyncza powłoka w takim wypadku nie zasłoni całkowicie starego lakieru.

Aby zachować kolor w idealnym stanie, należy osłonić go lakierem bezbarwnym. W przypadku polerowania na matowy połysk stosuje się specjalne lakiery samochodowe, zawierające w swoim składzie substancje rozpraszające światło, takie jak pokruszone fragmenty skał. Bardzo często lakier bezbarwny nakłada się w kilku warstwach. Sumaryczna grubość tej warstwy również jest największa.

Polerujemy? Nie tym razem!

Szlifowanie nowego lakieru przeprowadzane jest w celu uzyskania optymalnego połysku. Jeśli więc chcemy osiągnąć efekt matu, ten proces powinniśmy ograniczyć do minimum. Najczęściej wystarczy więc jedynie przeszlifować element, by uzyskać gładką powierzchnię. Można też przeprowadzać dokładniejsze polerowanie, by uzyskać odcień półmatu. Istotne jest jednak to, by zastosować lakier ochronny z substancją rozpraszającą światło, która ułatwi wykonanie matowego lakieru.

Może spodobać Ci się również:

photo 1507882690564 a51298183825cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwzfHxncHMlMjBjYXJ8ZW58MXwwfHx8MTY2NzUxNTM3Mgixlibrb 4.0.3q80w1080

Kupiłam samochód – co dalej? O czym należy pamiętać tuż po zakupie samochodu?

1 listopada 2022

Zakup samochodu zawsze wiąże się z koniecznością dopełnienia pewnych formalności. Co więcej, oprócz spraw papierkowych należy również zadbać o odpowiednie wyposażenie nowego samochody, gdyż od tego będzie zależał komfort korzystania…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady