czwartek, 21 listopada 2024r.

Jak zbudować dobry i zgrany zespół pracowników?

photo 1527192491265 7e15c55b1ed2ixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

Każde przedsiębiorstwo tworzą ludzie, a im bardziej zespół jest zgrany, tym szybciej firma może odnieść sukces. Dobry zespół jest też miarą szybkości rozwoju, a dodatkowo stanowi niebagatelną wizytówkę firmy. Przedsiębiorca, który stawia na swoich podwładnych może mieć gwarancję, że firma przetrwa nawet trudne czasy.

Pojawia się zatem pytanie: jak stworzyć i utrzymać zgrany zespół ludzi? Zacząć warto od początku, czyli od pierwszego procesu rekrutacyjnego. Czym się kierować, jak zatrudniać ludzi, co dać, a czego wymagać? Podpowiadamy!

Faza pierwsza – rekrutacja

Zakładając działalność gospodarczą właściciel często sam poszukuje pracowników. Wstawia na portale internetowe ogłoszenia typu: „poszukuję pracownika” i osobiście prowadzi cały proces rekrutacyjny. Jednak nie zawsze, w efekcie, otrzymuje wymarzony zespół.

Ludzie to również inwestycja, a żeby był z niej zwrot, to warto już na początku zlecić to zadanie profesjonalistom. Rekruter zawodowy będzie dobrze wiedział jakich pracowników szukać i gdzie. Zazwyczaj jest to osoba, która ma już doświadczenie i odpowiednią bazę kontaktów z potencjalnymi kandydatami. Ważne jest, że rekruter zajmie się kompleksową rekrutacją i stworzeniem całego, spójnego zespołu, który będzie miał duże szanse na trwałość.

Faza druga – wymagania pracodawcy i oczekiwania pracowników

Początek pracy całego zespołu z przedsiębiorcą jest bardzo ważny. Warto postawić na dobrą atmosferę, a także na klarowne komunikowanie się w każdej sprawie. Wiadomo, że pracodawca musi mieć wymagania, a pracownicy oczekiwania. Obie strony mogą w jasny sposób dogadać się, tworząc podwaliny zgranego i efektywnego zespołu.

Warto pamiętać, że szacunek do pracodawcy wynika z jego podejścia do zatrudnionych osób. Pracownicy zazwyczaj szanują szefów wymagających i konsekwentnych, ale takich, którzy doceniają pracę i zaangażowanie.

Faza trzecia – zgrany zespół, rozwój i nowe osoby

Jeśli od początku stworzymy dobry zespół pracowników, to prędzej czy później nastąpi rozwój firmy. To może doprowadzić do sytuacji, kiedy trzeba będzie zatrudnić kolejne osoby. Znów warto sięgnąć po usługi rekrutera, który już zna i potrzeby pracodawcy i cechy charakterologiczne znalezionych wcześniej kandydatów.

Zgrany zespół nie będzie tworzył sztucznych problemów z nowymi pracownikami, natomiast szybko ich wdroży w obowiązki. To jest niezmiernie istotne, że praca szła płynnie, bez niepotrzebnych przestojów. Pracodawca, który ma szacunek i sympatię takiego zespołu może mieć pewność, że nowi zatrudnieni otrzymają pozytywne relacje na temat firmy i szefa.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 13

Sufity podwieszane – zalety i koszty

1 stycznia 2021

Aranżacja domu zazwyczaj eksponuje wygląd ścian, podłóg oraz wyposażenia. Patrząc do góry często widzi się prosty i nijaki, choć odnowiony sufit. A przecież warto także tu, przy okazji remontu, wysilić…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady