czwartek, 25 kwietnia 2024r.

Polerowanie samochodu – jak zrobić idealny połysk lakieru bez malowania?

photo 1511919884226 fd3cad34687ccropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw4fHxjYXJ8ZW58MXwwfHx8MTY1MzkxNjc0Mwixlibrb 1.2.1q80w1080

Idealny kolor karoserii trudno jest zachować przez dłuższy czas. Mikro zarysowania mogą powstać przez uderzenia drobin piasku, na które nie mamy wpływu podczas jazdy. Dlatego właśnie eksperci zalecają stosowanie powłok ochronnych, które przedłużą żywotność lakieru. A co zrobić z matową karoserią? Jak się okazuje nie trzeba jej malować, tylko wystarczy przeprowadzić polerowanie. Jak je wykonać?

W pierwszej kolejności musimy oczyścić pojazd

Mycie karoserii to podstawa, ponieważ nie możemy rozpocząć prac na brudnej powierzchni. Na początku warto usunąć luźne zabrudzenia, wykorzystując zwykłą wodę pod ciśnieniem. W następnym kroku przystępujemy do właściwego mycia z użyciem odpowiednich detergentów. Po spłukaniu resztek preparatu osuszamy samochód i przeprowadzamy glinkowanie.

Ten proces pomaga usunąć zabrudzenia trudno widoczne gołym okiem. Glinkowanie należy przeprowadzić bardzo starannie, zajmując się skrupulatnie każdym elementem karoserii. Po oczyszczeniu i osuszeniu samochodu można przejść do kolejnego etapu, czyli polerowania.

Szlifowanie ręczne czy mechanicznie?

Obie metody mają swoje wady i zalety. Ręczne polerowanie może być bardzo wymagającym zadaniem. Odświeżenie powierzchni często wiąże się z kilkukotnym polerowaniem elementu różnymi pastami, co może być męczącym zadaniem.

W tym kontekście lepszym rozwiązaniem wydaje się polerowanie z użyciem maszyny. Takie rozwiązanie wymaga jednak wprawy i powinno być przeprowadzane przez osobę z doświadczeniem. Ze względu na dużą siłę trącą oraz szybkość obrotów systemu polerskiego łatwo o wywołanie niekontrolowanych defektów, takich jak hologramy czy przetarcia. Dlatego polerowanie najlepiej zlecić profesjonalnym warsztatom lakierniczym.

W jaki sposób odświeżyć wygląd karoserii?

Na początku każdego polerowania przeprowadza się szlifowanie wstępne. Jego celem jest wytarcie zewnętrznej warstwy powłoki bezbarwnej do momentu, aż zarysowania, które się w nim znajdują, samoistnie znikną. Proces wykonywany jest z użyciem past o dużej gradacji ścierniwa.

W dalszych krokach stosujemy preparaty o malejącej wielkości ziaren. Pomagają one wyczyścić zabrudzenia powstałe podczas szlifowania wstępnego i ostatecznie wygładzają powierzchnię karoserii. Na sam koniec wykorzystuje się mleczko polerskie, które usuwa najdrobniejsze pozostałości i uzupełnia drobne ubytki substancją żywiczną. Gdy karoseria odzyska dawny blask, należy ją jeszcze zabezpieczyć, na przykład stosując standardowy wosk. W ten sposób idealny połysk utrzyma się znacznie dłużej.

Może spodobać Ci się również:

Linoleum - nowe życie starej mody?

Linoleum – nowe życie starej mody?

21 sierpnia 2020

Moda ma to do siebie, że lubi wracać. Linoleum, niegdyś bardzo popularne, stopniowo znikało z podłóg domów i mieszkań. Teraz śmiało można powiedzieć, że zyskało nowe życie. Wszystko dzięki jego…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady