Czym jest SEO? Jak to działa?
SEO w dosłownym znaczeniu oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwarki (ang. Search Engine Optimization). Proces ten pozwala poprawić widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, tj. niepłatnych. Zatem kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę zapytanie, dobrze zoptymalizowana strona wyświetli się wyżej wśród odpowiedzi. Wiele osób ogranicza rolę SEO i sądzi, że chodzi tutaj tylko o poprawę technicznych aspektów strony. W rzeczywistości, pozycjonowanie to o wiele więcej!
SEO a SEM
Czym są te wspomniane wyżej płatne i niepłatne wyniki? Korzystając z wyszukiwarki Google, nie da się nie zauważyć, że część proponowanych nam witryn oznaczona jest jako reklama. Są to wyniki nieorganiczne, czyli płatne – pojawiają się tutaj za sprawą kampanii reklamowej w Google AdWords. Pozostałe są już wynikami organicznymi, wynikającymi z jakości danej strony, czyli optymalizacji. Najprościej rzecz biorąc, to pierwsze to SEM (Search Engine Marketing), a drugie – SEO.
Każdy aspekt jest ważny
No dobrze, ale co oznacza optymalizacja strony? W końcu nie chodzi tutaj wyłącznie o kod witryny, ale wiele innych aspektów, np.:
- tekst wyświetlany użytkownikowi (tym zajmuje się też content marketing);
- struktura linków obecnych w treści oraz ich profil;
- warstwa wizualna oraz techniczna (szybkość ładowania, responsywność, odpowiednie słowa kluczowe).
W praktyce czynników wpływających na optymalizację jest bardzo dużo i nie wszystkie są znane, gdyż mechanizm algorytmu Google pozostaje tajemnicą. Dlatego prowadząc działania, opieramy się na badaniach, własnym doświadczeniu i znanych wytycznych wyszukiwarki.
Cel – wysoka pozycja
Aby dobrze wypozycjonować swoją stronę internetową, warto zasięgnąć rady specjalisty, który podejdzie do zadania kompleksowo i zadba o każdy szczegół. Musi on bowiem nie tylko pochylić się nad witryną i ustalić, co należy w niej poprawić, ale i na bieżąco wywoływać na niej ruch.
Co to znaczy? Kluczowe jest zaimplementowanie w treściach obecnych na stronie słów-kluczy, które poinformują Google (oraz użytkownika), czym zajmuje się dana firma. Ekspert od SEO wskaże też słabe punkty techniczne witryny i je wyeliminuje. Na koniec zadba o ciągłe aktualizacje, najczęściej w postaci wpisów blogowych (bowiem Google nie lubi sytuacji, w której strona nie jest co jakiś czas uzupełniana nowymi tekstami. Wyszukiwarka odczytuje to jako nieczynny link).
Jeśli prowadzisz biznes i uważasz, że nie jesteś wystarczająco widoczny w internecie, najlepszym rozwiązaniem będzie pomoc agencji marketingowej SEO.
Może spodobać Ci się również:
Gabinet stomatologiczny to miejsce, które nie zawsze chętnie odwiedzamy. Niestety z powodu niechęci do dentysty często rezygnujemy też z wizyt u tego specjalisty. Jest to oczywiście ogromnym błędem, ponieważ my…
Czytaj więcej