piątek, 03 maja 2024r.

Czym jest SEO? Jak to działa?

Czym jest SEO? Jak to działa?

SEO w dosłownym znaczeniu oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwarki (ang. Search Engine Optimization). Proces ten pozwala poprawić widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, tj. niepłatnych. Zatem kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę zapytanie, dobrze zoptymalizowana strona wyświetli się wyżej wśród odpowiedzi. Wiele osób ogranicza rolę SEO i sądzi, że chodzi tutaj tylko o poprawę technicznych aspektów strony. W rzeczywistości, pozycjonowanie to o wiele więcej!

SEO a SEM

Czym są te wspomniane wyżej płatne i niepłatne wyniki? Korzystając z wyszukiwarki Google, nie da się nie zauważyć, że część proponowanych nam witryn oznaczona jest jako reklama. Są to wyniki nieorganiczne, czyli płatne – pojawiają się tutaj za sprawą kampanii reklamowej w Google AdWords. Pozostałe są już wynikami organicznymi, wynikającymi z jakości danej strony, czyli optymalizacji. Najprościej rzecz biorąc, to pierwsze to SEM (Search Engine Marketing), a drugie – SEO.

Każdy aspekt jest ważny

No dobrze, ale co oznacza optymalizacja strony? W końcu nie chodzi tutaj wyłącznie o kod witryny, ale wiele innych aspektów, np.:

  • tekst wyświetlany użytkownikowi (tym zajmuje się też content marketing);
  • struktura linków obecnych w treści oraz ich profil;
  • warstwa wizualna oraz techniczna (szybkość ładowania, responsywność, odpowiednie słowa kluczowe).

W praktyce czynników wpływających na optymalizację jest bardzo dużo i nie wszystkie są znane, gdyż mechanizm algorytmu Google pozostaje tajemnicą. Dlatego prowadząc działania, opieramy się na badaniach, własnym doświadczeniu i znanych wytycznych wyszukiwarki.

Cel – wysoka pozycja

Aby dobrze wypozycjonować swoją stronę internetową, warto zasięgnąć rady specjalisty, który podejdzie do zadania kompleksowo i zadba o każdy szczegół. Musi on bowiem nie tylko pochylić się nad witryną i ustalić, co należy w niej poprawić, ale i na bieżąco wywoływać na niej ruch.

Co to znaczy? Kluczowe jest zaimplementowanie w treściach obecnych na stronie słów-kluczy, które poinformują Google (oraz użytkownika), czym zajmuje się dana firma. Ekspert od SEO wskaże też słabe punkty techniczne witryny i je wyeliminuje. Na koniec zadba o ciągłe aktualizacje, najczęściej w postaci wpisów blogowych (bowiem Google nie lubi sytuacji, w której strona nie jest co jakiś czas uzupełniana nowymi tekstami. Wyszukiwarka odczytuje to jako nieczynny link).

Jeśli prowadzisz biznes i uważasz, że nie jesteś wystarczająco widoczny w internecie, najlepszym rozwiązaniem będzie pomoc agencji marketingowej SEO.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 1

Leczenie chorych i rannych zwierząt za pomocą diagnostyki

1 czerwca 2021

W wielu klinikach weterynaryjnych robi się dosłownie wszystko, aby Twoje zwierzę było szczęśliwe i zdrowe. Dla chorych i rannych zwierząt w dużej mierze zależy to od nowoczesnej diagnostyki. Obrazowanie diagnostyczne…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady